חידוש פרקט עשה זאת בעצמך

פרקט נחשב לאחד מן האביזרים הפונקציונאליים והעיצוביים המובילים בעולם עיצוב הפנים כיום ומהווים חלק בלתי נפרד ממאות אלפי משקי בית בישראל. במרוצת השנים אנו רואים כי הפרקט מתחיל לאבד מעט מן החיוניות שלו ונפגע כתוצאה נזקי מזג האוויר. אנשים רבים תוהים האם ניתן ואיך ניתן לחדש את הפרקט שלהם – החלטנו לעשות לכם מעט סדר.

חידוש פרקטים – האם ניתן לחדש את הפרקט לבד וללא בעל מקצוע?

בראש ובראשונה לפני שאנחנו מתחילים לדבר על חידוש פרקטים מוטב שנענה על אחת השאלות הנשאלות ביותר, אנשים רבים תוהים האם ניתן לפעול לשם חידוש פרקטים לבד וללא שום בעל מקצוע המתמחה בתחום. אנו מאמינים כי בהנחה ומצב הפרקט הינו מצב קטסטרופלי הדורש התייחסות של בעל מקצוע אלא דורש תחזוקה, הברקה ותיקונים נקודתיים ניתן לעשות זאת לבד – אך באותה נשימה אנו עדיין ממליצים לכם להיעזר בבעל מקצוע אשר יכווין אתכם ויתן לכם מספר טיפים לגשת אל המלאכה לבד בצורה נכונה.

מתי אנחנו נרצה לחדש את הפרקט שלנו?

שמעתם על האפשרות לחדש את הפרקט שלכם ואתם תוהים מתי תרצו לעשות זאת. אנו למדים כי חידוש פרקט יש לעשות בהתאם למצב הפרקט ויש לבצע חידוש כל 10-15 שנה. אנו נרצה לחדש את הפרקט שלנו כאשר מתקיימים מספר דברים:

  • שחיקה כתוצאה מן הזמן – ברגעים בהם אנו רואים כי נוצרת שחיקה מן הזמן, כתוצאה מנזקי מזג האוויר ובלאי של הזמן אנו נרצה לפעול לשם חידוש הפרקט שלנו. כאשר הפרקט שלנו נשחק ויש חשש שהוא יחשף ללחות ומים זה עניין של זמן עד שהפרקט שלנו יתחיל להיפגע ולהישחק במהירות.
  • אסתטיקה – עם הזמן אנו למדים כי הפרקט שלנו מאבד מן החיוניות והברק שלו, כאשר אנחנו נרצה להחזיר את אותה תחושה של ברק וחדשנות לחלל אנו נרצה לפעול לשם חידוש הפרקט שלנו.
  • שריטות – אנו רואים לא מעט שריטות אשר עלולות לקרות כתוצאה מגרירה של רהיטים, במקרים של שריטות בפרקט אנו נרצה לחדש את הפרקט שלנו גם. נוכל לעשות זאת אמצעות הורדת השכבה הישנה של הפרקט ומריחת חומר ייעודי רלוונטי.

מה הם השלבים בזמן חידוש פרקט -עשה זאת בעצמך

כאשר אנחנו ניגשים אל חידוש פרקט ישנם מספר שלבים אותם אנו עוברים. אנו רואים חשיבות בפנייה אל בעל מקצוע אשר יתאים לכם את המוצרים הטובים ביותר לפרקט שלכם – כך שתוכלו לגשת אל המלאכה בצורה נכונה יותר.

בראש ובראשונה אנו נרצה לבצע ליטוש גס במטרה להוריד את השכבה העליונה של הפרקט ולהחזיר חזרה את כל הברק של הפרקט תוך כדי שאנחנו מורידים מזיקים. בשלב השני אנו נפעל לשם ליטוש מעט עדין יותר של השכבה החדשה, לאחר מכן אנו ננקה את הפרקט בצורה מקצועית ובהתאם להוראות השימוש בפרקט במטרה לנקות שאריות ונסורת מן המשטח.

לאחר שהפרקט שלנו נקי מכל רבב אנו נרצה למרוח גימור של לכה ייעודית (יש להתייעץ עם בעל מקצוע לשם התאמת לכה) ונמרח בין 2-3 שכבות בהתאמה על מנת להחזיר את הברק חזקה לפרקט, להפוך אותו לפונקציונאלי כפי שהיה בעבר ולספק לו שכבה של הגנה מפני מים ולחות.

"האם ניתן לחדש כל פרקט?"

כיום ניתן למצוא עשרות שונים של פרקטים מחומרי גלם שונים, אנו למדים כי ניתן לבצע חידוש פרקט אך ורק לפרקט העשי מעץ. לפרקטים סינטטיים איננו יכולים לבצע כלל פעולת חידוש אלא לפעול לשם תיקון נקודתי ו/או החלפה של הפרקט.