חידוש דקים – עשה זאת בעצמך

כולנו יכולים להסכים שדק הפך כבר מזמן למוצר צריכה בסיסי ולאחד מן הפריטים האהובים עלינו בעולם עיצוב הפנים. דק מצליח לשלב בצורה מושלמת בין עיצוביות, יוקרה ופונקציונאליות תוך כדי שהוא הופך את החלל שלנו איכותי הרבה יותר. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות בכל הקשור לחידוש דקים – בדיוק לשם כך אנחנו פה לעשות לכם סדר.

מה זה חידוש דק?

שמעתם לא מעט פעמים את הביטוי "חידוש דק" אך יחד עם זאת אתם לא בטוחים שאתם יודעים בדיוק מה זה אומר. כאשר אנחנו מדברים על חידוש דק אנו מדברים על מגוון רחב של פעולות הנעשות במטרה להחזיר את הברק והחיוניות של הדק לאלו שהיו בעבר ולחזור ליום בו התקנתם אותו. אנו למדים כי חידוש דק הינו חלק בלתי נפרד מן התחזוקה השוטפת של הדק ואנו נרצה ל"חדש את הדק" על מנת לשמור על חיוניות, ברק, פונקציונאליות ובטיחות.

בזמן חידוש דק אנו מנקים את הדק מכל האבק, האבנית ושאר מזיקים שהצטברו עליו במרוצת הזמן ודואגים לחזק את הברגים והלוחות הרופפים בדק על מנת להחזיר את המצב למצבו הקודם. 

חידוש דקים – כל כמה זמן אנו נרצה לחדש את הדק שלנו?

אתם מעוניינים לחדש את הדק שלכם אך תוהים כל כמה זמן יש לפעול לשם חידוש הדק שלנו. כמו שכבר הצלחתם להבין מדובר בפעולת תחזוקה לכל דבר ועניין, אנו נרצה לבצע חידוש ושימון של דק אחת לשנה (אין זה משנה מה הוא סוג העץ), עלינו לזכור שברוב הפעמים דק עץ יהיה ממוקם בחצר הבית ו/או במקום החשוף בצורה ישירה אל נזקי השמש ומזג האוויר לכן הבלאי שלו יהיה מהיר במיוחד ואנו נרצה לתת לו מענה איכותי ומהיר.אתם מעוניינים לחדש את הדק שלכם אך תוהים כל כמה זמן יש לפעול לשם חידוש הדק שלנו. כמו שכבר הצלחתם להבין מדובר בפעולת תחזוקה לכל דבר ועניין, אנו נרצה לבצע חידוש ושימון של דק אחת לשנה (אין זה משנה מה הוא סוג העץ), עלינו לזכור שברוב הפעמים דק עץ יהיה ממוקם בחצר הבית ו/או במקום החשוף בצורה ישירה אל נזקי השמש ומזג האוויר לכן הבלאי שלו יהיה מהיר במיוחד ואנו נרצה לתת לו מענה איכותי ומהיר.

האם ניתן לחדש את הדקים שלנו בעצמנו?

הלכה למעשה ניתן לחדש את הדקים בעצמנו וללא בעל מקצוע. יחד עם זאת ישנם מקרים בהם אנו נרצה להיעזר בבעל מקצוע על מנת להפוך את תהליך החידוש למקצועי יותר ועל מנת להימנע ממצבים של בזבוז זמן, כסף ומשאבים. יחד עם זאת גם כאשר אתם מעוניינים לחדש את הדק שלכם לבד אנו ממליצים לכם לפנות אל מתקין הדק ו/או בעל מקצוע המתמחים בחידוש דקים אשר יתן לכם מספר טיפים ודגשים לגשת אל המלאכה בצורה נכונה בהתאם לסוג הדק שלכם ולציוד הנדרש.

חידוש דק – מה אנחנו נצטרך לעשות?

בהנחה והדק שלכם לא במצב קטסטרופלי אין מן הנמנע שתוכלו לבצע את חידוש הדק לבד. אנו למדים כי חידוש דק לרוב יהיה בעל שלושה שלבים – שלב הליטוש, שלב הניקוי ושלב השימון. בשלב הראשון אנו נעבור יחד עם מכונת ליטוש (הנקראת גם באפר) על גבי הדק ונלטש ככל האפשר את השכבה העליונית של הדק במטרה לנקות מזיקים, אבנית ואבק ולהחזיר חזרה את צבעו המקורי של הדק.

לאחר שביצענו ליטוש אנו נרצה לעשות ניקיון יסודי לדק על מנת לנקות את כל השאריות של השכבה העליונה של הדק על מנת שנוכל בשלב הבא לשמן את הדק בצורה נכונה ומקצועית ולדאוג שהשמן יתפס בצורה טובה על הדק.

לאחר שניקינו אנו נפעל לשם שימון הדק – כך נוכל ליהנות ממראה מבריק, איכותי תוך כדי שמירה על הדק מפני נזקי מזג האוויר.

על מנת להתאים את המוצרים הטובים ביותר לדק שלכם אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם בעל מקצוע המתמחה בתחום אשר יעזור לכם לבחור את השמנים וידריך אתכם לשימוש נכון עם מכונת הליטוש.