מה זה שמן בוצ’ר למטבח ואיך זה מגן על כלי העץ שלכם במטבח?

רבים מאיתנו משתמשים בפריטים עשויי עץ דרך קבע: רהיטים, גדרות ואפילו כלי מטבח עשויי עץ מככבים ברוב הבתים כיום. כפות העץ וקרש החיתוך בדרך-כלל עשויים מעץ ופעמים רבות נהרסים מהר מאוד כתוצאה מהבלאי המהיר והטבעי של העץ. 

את רוב פריטי העץ בבית ניתן למרוח בקלות בשמנים המותאמים לעצים, כדי לשמור על הברק הטבעי שלהם ולהאריך את הבלאי שלהם בשנים. ועם זאת, כאשר מדובר במוצרים שנועדו לצריכת מזון, בעייתי להשתמש ברוב השמנים מאחר והם רעילים ועשויים לפגוע בבריאותנו. 

כדי לשמור על כלי העץ שלכם חזקים ויפים כמו חדשים, כדאי לכם למרוח אותם בשמן בוצ’ר לבלוק מידי פעם, כדי לגונן עליהם מפני הבלאי והפעילות השוטפת ולשמור על איכותם בטווח הארוך. 

מה זה שמן בוצ’ר לבלוק? 

רוב השמנים הקיימים כיום למריחת עצים אמנם שומרים על איכותם לאורך זמן, אך עשויים מרכיבים רעילים שעלולים להזיק לנו. מסיבה זו, אין למרוח אותם על כלים למטרות אכילה ובישול. 

שמן בוצ’ר לבלוק הוא סוג של שמן מיוחד, המופק משמנים טבעיים הניתנים לאכילה כמו שמני מינרלים, שמני ירקות, שעוות דבורים וכדומה. התוצאה היא שמן שניתן למרוח על כלים וחפצים שאנו משתמשים בהם לבישול ואכילה ללא חשש. 

השמנים הבריאים מזינים את השמן, מחדשים אותו, מסייעים למנוע התייבשות של העץ ואף “מעלימים” סדקים שנוצרים כתוצאה מחיתוכי סכין. מריחת קרש החיתוך וכלי העץ שלנו בשמן הטבעי על בסיס קבוע, תסייע לשמור על איכותם של הפריטים לאורך זמן. 

כיצד נמרח את שמן הבוצ’ר בלוק? 

יש לנער היטב לפני השימוש. 

ניתן למרוח את שמן העבודה בקלות עם מטלית מיקרופייבר עם כיוון סיבי העץ. 
למשטחים גדולים יותר ניתן להשתמש במברשת. 
יש למרוח שכבה דקה ולתת לשמן להיספג בעץ למשך 15 דקות ואז לנגב את 
פני השטח עם מטלית מיקרופייבר. עבור עצים קשיחים כגון אלון/איפאה/טיק 
נדרש למרוח את השמן לפחות ב 2 שכבות. שכבות מרובות ניתן ליישם גם על 
גבי עצים רכים. 

כדאי לחזור על הפעולה פעם בחודש בממוצע, כאשר אתם שמים לב שהמים מתחילים לחלחל אל תוך הכלים או קרש החיתוך כשאתם שוטפים אותם או אם העץ מרגיש יבש. מומלץ למרוח שתי שכבות על הכלים בכל פעם, כדי לשמר את הפעילות של השמן לאורך זמן ולגונן על הכלים באופן מקסימלי.  

שמן בוצ’ר בלוק ידוע בהיותו טבעי ומאושר לשימוש על מוצרי מטבח מגוונים, לרבות קרש החיתוך. מומלץ מאוד למרוח את הכלים בשמן על בסיס קבוע כדי לשמור על איכותם ושמן הבוצ’ר בלוק הוא השמן הטוב והבריא ביותר הקיים בשוק. תהליך המריחה הוא מהיר ופשוט ויש לבצע אותו אחת לחודש לכל היותר.