איך לנקות ולתחזק את הפרקט שלכם?

בארץ אין מודעות גדולה בנוגע לעולם העץ, לכן החלטנו לקחת את המושכות ולחשוף מספר טיפים מפי המומחה שלנו. 

רצפות עץ יוצרות אווירה נעימה. עם זאת, הן גם נתונות לבלאי כבד מאוד בטווח הארוך: רק תחשבו על נעלי עקב, האבנים מהנעליים והלכלוך היומיומי שאנו גוררים פנימה אל תוך הבית… שום רצפת עץ טבעית לא יכולה לשרוד לכלוך והזנחה לאורך זמן, לכן חשוב להגן עליהן מראש בעזרת ציפוי של שמנים, שעווה או לכה.  

בנוסף, מומלץ להקפיד על הטכניקה לניקוי הפרקט ולחזור על הניקיון ובאופן קבוע, בכדי ליהנות מרצפות עץ בוהקות. בהמשך נפרט את כל הדרכים הנכונות לנקות את הפרקט וגם לשמור עליו לאורך השנים.

ניקיון רצפת פרקטדגשים למהלך עבודה

  • עץ הוא חומר חי – הוא מתרחב ומתכווץ בהתאם לשינויים בלחות ובטמפרטורה. כדי למנוע התעקמות של העץ, כדאי לשמור על הטמפרטורה ועל תכולת הלחות באוויר יחסים קבועות. אקלים מקורה של כ- 20 מעלות צלזיוס ולחות של בין 50% ל- 60% אחוז הם פרמטרים אידיאליים לשימור פרקט. 
  • חשיבות השאיבה – לכלוך וחול מגיבים עם פרקט כמו נייר זכוכית, ולכן הם מגבירים את הבלאי של שכבת המגן, מה שמקל על הלחות והלכלוך לחדור פנימה ולפגוע באיכות הפרקט. כתוצאה מכך, לפני שאתם מנגבים את רצפת העץ (בין אם רצפות ובין אם פרקט), תמיד מומלץ לשאוב את הרצפה. 
  • שטיח רצפה בכניסה תופס לכלוך רב, מומלץ לוותר עליו. 

טיפול ברצפות עץ 

כמו בפרקט, ניתן לחלק את רצפות העץ גם לרצפות אטומות {לכה} ולא אטומות {שמן}. 

הליכי הטיפול של רצפות עץ דומים לאלה של רצפות פרקט ,ותלויים בגימור המשטח. לא כל המוצרים מתאימים לגימור העץ: ישנם מוצרי טיפוח מיוחדים בעלי תקן, המתאימים גם לרצפות אטומות וגם לרצפות שטופלו בשמן ושעווה. מוצרי טיפוח אלו לא רק מגנים על הרצפה מפני שריטות עדינות, אלא גם מונעים מהלכלוך להידבק בקלות . 

המניעה עדיפה על תרופה! 

יותר מדי אנשים לא נוקטים פעולה מונעת: הם מתחילים לחפש פתרון רק כשרצפות העץ או הפרקט במצב גרוע, למרות שטיפולים שוטפים יכולים לבטל את הצורך בשיפוץ יסודי ולשמור על הרצפות לאורך זמן    . 

רצפות עץ בגימור לכה מומלץ לשטוף עם מוצר טיפוח מיוחד, המעניק הגנה נוספת לעץ. שימוש של בערך פעמיים בשנה. 

כדאי לטפל ברצפות פרקט בגמר שמן בערך פעם בשנה – תחזוקת השמן מעניקה להן שכבת מגן חדשה.  

זכרו! חשוב לוודא שלא יישאר עודף שמן על פני השטח: כאשר משאירים שלוליות שמן להתייבש על משטח העץ, הן משאירות כתמים עגולים ומכוערים.

מה עושים אם רצפת העץ נשרטת? 

כמעט בלתי אפשרי להימנע משריטות – גם התקנה של סיליקון על כל הכיסאות אינה הבטחה לרצפה חלקה . 

עם זאת, עם ניקוי ותחזוקה איכותיים, משטחי עץ ופרקט משומנים ובגמר לכה כמעט ולא מציגים שריטות. 

מוצרי הטיפוח והתחזוקה של סירנובה גימור לכה מסייעים בשימורם של המשטחים. מריחת המוצר על המשטח ממלאת את השריטות הקטנות ואוטמת שוב את המשטח ביעילות. 

אם יש על המשטח שריטות גדולות יותר או שריטות רבות, פני העץ מתחילים להאפיר ולכן, חשוב להשתמש בלכה ולמנוע זאת מבעוד מועד. ללא טיפול, ברגע שהעץ מגיע לנקודה מסוימת, הפתרון היחיד הוא ליטוש. ניתן לקרוא מידע נוסף על חידוש פרקטים מבית סירנובה.

ניקיון נעים, סירנובה – ליין מוצרי איכות לגימור ותחזוקת עץ .