שישה שלבים איך לחדש רהיט עתיק.

כשיש לך רהיט קלאסי או ירושה משפחתית זה יכול להיות עצוב לראות את זה לאט לאט מתדרדר. 

אבל, זה לא צריך להיות סוף הדרך בשבילו. למעשה, בשישה שלבים הבאים תוכלו להחזיר את רוב הרהיטים הישנים לקדמותם. 

אומנם תמיד יש אפשרות לזמין שירות מקצועי לחידוש ותיקון, אך בעזרת כמה פעולות פשוטות תוכלו לעשות זאת בעצמכם. 

יש לזכור כי שיקום רהיטים ישנים לעולם לא ימעיט בערכם. 

בטיחות: 

שיוף יוצר אבק, כימיקלים עלולים לגרום לרעלים להשתחרר לאוויר ואלמנטים אחרים של ניקוי עלול לגרום לבעיה בבריאותכם. לפני שתתחילו לאבטח את הרהיט יש לוודא כי החדר מאוורר היטב וללבוש מסכת הגנה לעיניים כדי להבטיח שאין שום סכנה לבריאות בזמן העבודה ע”ג הרהיט. 

זהה את המשטח: 

צריך לדעת עם איזה סוג משטח אנו מתמודדים. למרבה הצער זה לא תמיד קל! הרעיון הטוב ביותר הוא להכניס אלכוהול מעט לאזורים הלא בולטים. אם הגימור יורד זה עשוי להיות מושלם. במידה וזה לא עובד יש להשתמש במסיר לכה מותאם לעץ. 

ניקיון והכנה: 

יש להשתמש במנקה על בסיס שמן. לאחר מכן ניתן לקרצף את ריהוט העץ וזה יסיר את הלכלוך והשעווה מהרהיט. אמורים לראות ברק שחוזר לשכבת העץ עם זאת אם זה לא עובד ננסה להוסיף מים חמים וסבון. רק חשוב לא לתת לעץ להירטב מידי. 

הסרת פגמים: 

ייתכן בהחלט כי הפריט פיתח כמה שריטות במהלך השנים. פגמים אלו ניתן להסיר בקלות על ידי מריחה של מסיר על בסיס סולבנט. יש לבחור אחד שתואם לגימור הפריט שלכם. ניתן באמצעות מטלית נקייה לשפשף את האיזור הפגום. לאחר הייבוש שלא אמור לארוך זמן ארוך, הפריט ייראה משעמם אך הפגמים ייעלמו. יש לחבוט קלות עד להחזרת הברק. ניתן להוסיף ווקס נקודתי במידת הצורך. 

ליטוש: 

עכשיו שכל הפגמים הוסרו יש להסיר את השכבה הישנה. זה נעשה על ידי שיוף עדין של המשטח עד שהכל נעלם לחלוטין. עם סיום הליטוש יש להסיר את שאריות האבק מומלץ בעזרת שואב. 

הגימור החדש שלנו: 

לאחר שסיימנו לנקות, להסיר פגמים וללטש הגענו לשלב הצביעה שהוא החביב ביותר. אפשרי לצבוע בעזרת שמן וקס, צבע על בסיס מים, או לכה. תוכלו לשנות את הגוון לחלוטין ולהעניק לו מראה עתיק מחודש.