המדריך המלא לצביעת עץ

שרוצים לצבוע קיר בבית, המשימה היא די פשוטה – סותמים את הקירות עם שפכטל, משייפים ומתחילים לצבוע. לעומת זאת, שמדובר בעץ אין זה מספיק לקחת מברשת, צבע ולהתחיל לצבוע – צריך לדעת בדיוק מה לעשות, איך לעשות ולאיזה מטרה. 

צביעת עץ דורשת מומחיות, אך עם הידע הנכון תוכלו לעשות זאת בעצמכם וכך תוכלו להעניק לעץ מראה יפה ובנוסף תוכלו לשמר את העץ לעוד כמה שנים טובות. אז אם התחלתם במחקר על התהליך אתם ועדיין לא בטוחים איך מתחילים? איך בוחרים צבע עץ נכון ומהן סדר הפועלות שיש ליישם על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר – אנחנו כאן כדי לעזור. 

בשביל לסייע לכם לעשות זאת בעצמכם בצורה הטובה ביותר, ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים מהמומחים שלנו. 

מהו סוג העץ שאותו אתם רוצים לצבוע? 

על מנת שתוכלו להפיק את המקסימום מתהליך הצביעה שלכם, חשוב מאוד להכיר את סוג העץ מולו אתם מתמודדים. כל סוג עץ דורש טיפול מעט שונה וישנם סוגים של חומרים וצבעים לעץ אשר מותאמים בהתאם לסוג העץ. 

ישנם למשל עצים אשר דורשים טיפול מעמיק יותר מאחרים ולכן נצטרך להתאים את החומרים אותם נבחר בהתאם לתכונות המתאימות בכדי לקבל בסופו של דבר את התוצאה הרצויה. 

מהי מטרת הצביעה? 

לפי שמתחילים, חשוב מאוד להגדיר מהי מטרת הצביעה וזאת מהסיבה שישנם מגוון רחב של צבעים וכל אחד מהם מתאימים לפעולה אחרת. לרוב, מטרות הצביעה מתרכזות ל-2 מטרות עיקריות: חידוש ושימור. 

  1. חידוש – ההתייחסות בחידוש שונה מאוד מההתייחסות בשימור – הן בפעולות שיש לבצע והן בבחירת הצבע עצמו. החידוש לרוב מתבצע על צבעים אטומים אשר מסתירים את שכבת הצבע הקיימת בצורה טובה יותר. 
  2. שימור – המטרה השנייה היא שמור ומתן הגנה לזמן רב יותר כחלק מפעולות תחזוקה. גם במקרה הזה ישנן פעולות שיש לבצע לפני שמתחילים בתהליך הצביעה אך לרוב הצביעה תיעשה בצבע שקוף כדי לשמור על המראה הטבעי של העץ.